تحولات منطقه

مشاور مدیرعامل در امور اجرایی شرکت فرودگاه های کشور گفت: برنامه هفتم توسعه به دولت تکلیف کرده است فرودگاه جدیدی در کشور ساخته نشود.

برنامه هفتم توسعه مانع احداث فرودگاه جدید در کشور
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین آجیلیان روز سه شنبه در مراسم معارفه مدیر جدید فرودگاه شهدای خرم آباد افزود: تامین سفر ایمن و سلامت همچنین توسعه زیرساخت های فرودگاهی از وظایف شرکت فرودگاه های کشور است اما بر اساس برنامه هفتم توسعه، فرودگاه جدید احداث نمی شود.

وی با بیان اینکه واگذاری فرودگاه ها به بخش خصوصی از دیگر محورهای برنامه هفتم توسعه است، اظهار داشت: تحریم های هوانوردی در حوزه ناوگان جدی است، گرچه تلاش های بسیاری برای ساخت هواپیمای مسافری انجام گرفته ولی هنوز عملی نشده است.

مشاور مدیرعامل در امور اجرایی شرکت فرودگاه های کشور تصریح کرد: در حالیکه مسافرت های هوایی و جمعیت افزایش یافته است، اما به دلیل تحریم ها در تامین هواپیما دچار مشکل هستیم.

آجیلیان یادآور شد: بر اساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی میزان سه درصد سفرهای هوایی در کشور به پنج درصد افزایش یافته و استقبال مردم زیاد شده است که با توجه به تحریم ها، تعداد ناوگان موجود عملیاتی با تعداد مسافر همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: تلاش هایی توسط بخش خصوصی و دولتی صورت گرفت و اتفاقات خوبی نیز در پسابرجام رخ داد، اما تحریم ها دوباره برگشت و شرکت های خارجی نخواستند یا نتوانستند تعهد خود را عملی کنند.

برقراری سیاسی پروازها دوام ندارد

مشاور مدیرعامل در امور اجرایی شرکت فرودگاه های کشور همچنین با اشاره به فعالیت ۵۶ فرودگاه در کشور گفت: تقاضای مردم، استانداران و نمایندگان مبنی بر برقراری پروازها موثر است ، اما برقراری سیاسی پروازها دوام ندارد و تنها استقبال مردم موجب ماندگاری شرکت های هواپیمایی در فرودگاه می شود.

آجیلیان بیان کرد: شرکت فرودگاه های کشور، اداره فرودگاه را انجام و شرکت های متقاضی پرواز را می پذیرد، اما استقبال مردم از سفرهای هوایی در برخی شهرها زیاد نیست و شرکت به دلیل عدم توجیه اقتصادی به فرودگاه دیگری می رود که لرستان این مشکل را ندارد.

وی با تاکید بر کمبود ناوگان و فشار مسوولان استانی برای برقراری پروازها اضافه کرد: مدیران فرودگاه موظف هستند تقاضای برقراری پروازها را سرویس دهی کنند اما تداوم پرواز در حوزه گردشگری است، چراکه کار سیاسی برای پرواز در مقطعی جواب می دهد.

مشاور مدیرعامل در امور اجرایی شرکت فرودگاه های کشور افزود: ۹ فرودگاه کشور، بین المللی است، ۲۳ فرودگاه مانند خرم آباد مرز هوایی و پرواز خارجی موضوعی دارد و مابقی محلی هستند که در حال حاضر فرودگاه خرم آباد با سال های قبل و خسارت پس از سیل سال ۹۸ تفاوت بسیاری دارد.

آجیلیان گفت: هرچند اقدامات بسیار مطلوبی در حوزه برون و درون پروازی برای فرودگاه خرم آباد صورت گرفته است، اما مشکل عبور آب در جنوب غربی این فرودگاه وجود دارد که استان باید در حل این مساله کمک کند تا در صورت وقوع سیل دیگری، دچار بحران نشویم.

در این مراسم از زحمات ۵۰ ماهه علی کاملی مدیر قبلی فرودگاه شهدای خرم آباد تقدیر و امیرعباس نظری زاده جایگزین وی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سربندی ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 0
    بر اساس برنامه هفتم توسعه، فرودگاه جدیدی در کشور ساخته نمی‌شود، مصوبه احداث فرودگاه در بروجرد، سقز، گناباد و تربت حیدریه مربوط به سال 1389 است . در همه این شهرها فرودگاه احداث شد بجز بروجرد!! قدس آنلاین به جای خرسندی باید مطالبه گر حقوق مردم مظلوم بروجرد باشد.